گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
سرخط خبرها

درخواست بایدن از نتانیاهو برای توقف جنگ برای ۳ روز

  • کد خبر: ۱۹۳۲۳۴
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
درخواست بایدن از نتانیاهو برای توقف جنگ برای ۳ روز
بایدن از نتانیاهو خواسته برای پیشبرد آزادی اسرا، جنگ را به مدت سه روز متوقف کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دو مقام آمریکایی و صهیونیستی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس روز دوشنبه خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از وی خواسته تا با توقف سه‌روزه‌ی درگیری‌ها جهت پیشبرد آزادی برخی از اسراء توسط حماس موافقت کند.

یک مقام آمریکایی عنوان کرده که مطابق با پیشنهادی که میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و قطر درحال بررسی است، حماس ۱۰ تا ۱۵ اسیر را آزاد کرده و از وقفه سه‌روزه برای شناسایی تمامی اسراء و ارائه نام آن‌ها استفاده خواهد کرد.

از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون، ۲۴۰ نفر توسط گروه حماس به اسارت گرفته شده‌اند. حماس تاکنون دو آمریکایی و دو زن صهیونیستی را آزاد کرده است.

دو مقام صهیونیستی عنوان کردند که مطابق با ارزیابی‌های این رژیم، حماس ۱۸۰ اسیر، جهاد اسلامی فلسطین ۴۰ اسیر و دیگر شاخه‌های حماس ۲۰ گروگان در اختیار دارند.

دو مقام صهیونیستی و آمریکایی به اکسیوس گفتند که، نتانیاهو در پاسخ به درخواست بایدن عنوان کرده که به اهداف حماس اطمینان نداشته و باور ندارد که آن‌ها آماده توافق بر سر اسراء باشند.

نتانیاهو همچنین عنوان کرده که اگر این درگیری برای سه روز متوقف شود، این رژیم ممکن است حمایت کنونی بین‌المللی از عملیات‌هایش را از دست بدهد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان کرده که وی توقف سه‌روزه درگیری‌ها را به چشم آتش‌بس می‌بیند و باور دارد که سه روز برای آزادی تعداد کمی از اسراء زمان زیادی است.

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) آغاز شد.

به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه، آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.

تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه از اثرات حملات رژیم صهیونیستی و جان‌باختن ۱۰ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه بوده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->